W naszej serii spotkań warsztatowych dotarliśmy do kulminacyjnego momentu! Mamy już scenariusz, jesteśmy po zdjęciach próbnych, więc najwyższy czas aby zabrać się za produkcję filmową z prawdziwego zdarzenia. Sala Uniwersytetu Śląskiego Dzieci stała się naszym planem filmowym, gdzie młodzi filmowcy musieli zmierzyć się oko w oko z obiektywem kamery.

Ponieważ konwencja naszego filmu opiera się na inspiracjach związanych ze znaną formułą talent show, musieliśmy się podzielić na publiczność, jurorów, prezenterów oraz uczestników. Tę część przygotowań mieliśmy już za sobą na etapie scenariusza, dlatego w pierwszym dniu zdjęciowym zdecydowaliśmy się na nagrania z udziałem jurorów i prezenterów.

Okazało się, że 4 godziny wystarczyły nam aby nagrać wszystkie kwestie jurorskie i trochę prezenterskich. Praca na planie była zabawna, ale momentami bardzo ciężka, zwłaszcza w chwilach kiedy realizowaliśmy kolejny dubel tej samej sceny. Ale to bardzo dobrze, bo zawsze powtarzam na każdych warsztatach filmowych, że produkcja filmowa to czekanie na swoją rolę, a potem powtarzanie kwestii aż do skutku.

Warsztaty filmowe z dziećmi, to zawsze wielka przygoda i niebagatelne wyzwanie. Dzieci są najbardziej nieprzewidywalnymi słuchaczami, ponieważ mogą zadawać pytania, o których nawet najbardziej przygotowany filmowiec mógłby nie pomyśleć. Tak też stało się tym razem, kiedy uczestnicy zadawali mi pytania na temat youtube'owych kanałów, które oglądają na co dzień. Przyznam szczerze, że znacznej większości nie znałem, dlatego od kilku dni odrabiam zadanie domowe i zapoznaję się z dziecięcym TOP 10 polskiego youtube'a.

Pretekstem do naszych zajęć było proste pytanie: Jak robić lepsze filmy? Proste pytanie, na które nie ma jednej prostej odpowiedzi. Toteż rozpoczęliśmy od dywagacji na temat poprawnego filmowania telefonem, po to by zaraz przejść do omówienia sprzętu wykorzystywanego na co dzień do profesjonalnej produkcji filmowej. Nie musieliśmy się opierać na przypuszczeniach, ponieważ zawsze na warsztaty filmowe zabieram ze sobą masę sprzętu, który uczestnicy mogą dotknąć, sprawdzić, czy zapytać o to, w jaki sposób to wszystko działa.

stat4u